torsdag 6 maj 2010

Fortsättning dag 5


Ytteligare en kall natt. Har mig själv att skylla. Valde sommarsäcken och den är merk fryssäck än sovsäck. Inatt hade jag tre undertröjor i ull plus en ullfrott, 600 gr. Somnade faktiskt, men vaknade och frös. Mössan var på tork, mem ullkallsingar fungerar lika bra. En överdragsjacka ovanpå sovsäcken gjorde ytterligare sitt för att jaag somnade in igen. Vaknade någorlunda utsövd, men med magen i olag. Bwtämde mig för en bekväm natt till. Thomaas Åhlberg(Orust-Kajak) dök upp för att hämta och leverera en kajak till Onsala. Jag passade på att skicka med bud på en Primus tältlykta, vilken jag borde haft med mig från start. Thomas går och väntar på en beställd motordriven kajak - lagom till 60-årsdagen.

Jag skriver den här bloggen på en Nokia N900. Det är inte utan problem - jag är ingen Lisbet Sahlander direkt. Tobias (äldste sonen) har dock lovat att redigera. Bilderna är tagna med samma mobil.

Bra så här långt:
1. Ullunderställ
2. Kajaken, men jag saknar ändå Eliten.
3. Kokatats paddelkläder
Mindre bra;
1. Val av sovsäck
2. Borde haft tältlykta med mig
Tveksamt:
1. Paddeln Epic midwing - fantastisk paddel, men kanske inte bästa
valet för en.fullastad Off-Shore på långtur.
2. Tältet TNF Mountain 25 - mycket bra komfort och funktion, men det tar tid att aätta upp och tar stor plats i packningen. Äh, va då då? Det är ju så himla grannt att se på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar